Yağ Yakan Besinler

tarafından | Mar 6, 2020 | blog

Gelmeyen pazartesileri bir kenara atıyoruz. Öncelikle herkes 5 günde 2 kilo verdiren mucize diyetler gibi tamamen asılsız yazı ve içeriklere inanmayı bırakıyoruz. Çünkü çok kısa zamanda çok hızlı kilo vermek ne mümkün ne de sağlıklıdır. Ancak yediğimiz besinlerde yapacağımız küçük değişikliklerle bilimsel mucizelere tanıklık edebiliriz. Şöyle ki, tercih edeceğiniz vedalaşıp hayatınızdan çıkaracağınızda ya da daha sık görüşeceğiniz birçok besin diyet programınızdaki mucizeyi yaratıyor. İşte hızlı yağ yakan 7 mükemmel besin!

Yağsız Yoğurda Güvenin

Beslenme listenizde mutlaka yağsız yoğurt olmalıdır. Çünkü günde üç öğün tüketilen yoğurt, vücudun yağ yakmasını destekler. Bölgesel yağlanmaların önüne geçer. Aynı zamanda yüksek miktarda içerdiği kalsiyum ve protein ile sağlıklı kilo vermeye yardımcı olur.

Daha Fazla Mercimek

Coğrafyamızın en önemli besinlerden biri olan mercimeği çoğumuz seviyoruz. Zengin bir demir kaynağı olan mercimek, vücudun demir eksikliği sebebiyle yavaşlayan sistemini hızlandırır bu sayede yağ yakmasına yardımcı olur. Ayrıca sağlıklı karbonhidratlar arasında yer almasıyla diyet listelerinin demir başları arasında yer almalıdır.

Mutlaka Zerdeçal Tüketin

Ülke insanı olan fazla tüketmesek de zerdeçalın kilo verme konusunda rolü sandığımızdan daha belirleyicidir. Zerdeçal bağırsak hareketlerini hızlandırarak sindirime yardımcı oluyor. Aynı zamanda kan şekerini düzenliyor ve tatlı ihtiyacını azaltıyor. En önemlisi de iştahı keserek vücutta yağ hücrelerinin birikmesini engelliyor.

Yeşil çayı sevin

Zayıflama listelerinin olmazsa olmazında yer alan yeşil çayı ezberlenmiş bir bilgi olarak bakmayın. Yeşil yağın içinde yer alan polifenolik bileşenler, yağ yakımını hızlandırıyor. Aynı zamanda termojenik etkisi ile metabolizma hızını da destekliyor. Dolayısıyla zayıflamak isteyenler için çok ideal bir seçenek. İçindeki kafein miktarı metabolizma ve yağ yakımında önemli etkiler sağlıyor. Bunlara ek olarak kilo verdikten sonra adipoz dokunun gelişimini engellediği gibi obeziteden koruduğu biliniyor.

Biri Fıstık Ezmesi mi Dedi?

Günde sadece bir tatlı kaşığı şekersiz fıstık ezmesi yemenin yağ yakımını hızlandırdığını inanabiliyor musunuz? Her ne kadar fıstık ezmesi bol kalorili bir besin gibi dursa da şekersiz fıstık ezmesi, diyet listelerinin ilk sırasına konulmalı. Çünkü bu özelliği sayesinde tokluk hissini arttırıyor ve kan şekerini düzenliyor. Ayrıca içeriğinde sağlıklı yağlar, protein ve mineraller sayesinde sağlığımızı olumlu anlamda destekliyor.