Bedenin ve ruhun detoksu; Pilates

Pilates ile bedeninizi keşfeder, içinizdeki güce hükmedersiniz…

Pilates; güç, denge, duruş, dayanıklılık, güç, konsantrasyon ve zihinsel açıklık temeli üzerine kurulu bir anlayıştır. Yalnızca vücuda değil, zihne ve ruha odaklanmasıyla fark yaratan pilates, Joseph Pilates tarafından geliştirilen ve ‘Kontroloji Bilimi’ olarak adlandırılan fitness çeşididir. Bireyin fiziksel ve zihinsel sağlığının birbiriyle ilişkili olduğuna inanan Joseph Pilates, yarattığı bu etkileyici sistemle kas hareketlerini zihinle kontrol etmeyi amaçlar.

Pilates İle Zayıflama

Pilatesin en önemli özelliklerinden biri de pasif ve kullanılmayan kasları harekete geçirmesi ve vücutta bir dönüşüm hareketi başlatmasıdır. Kilo kaybı sürecinde çok iyi bir yardımcı olan pilates, vücutta kas artışına ivme kazandırarak metabolizmayı hızlandırır. Egzersiz anlayışı gereği pilates, vücuttaki kasları korurken, yağların pasifize edilmesini sağlar. Üstelik kasların daha uzun görünmesini sağlar. Bu durum kol, bacak ve basen gibi alanlarda sıkılaşma sağlayarak kişinin daha zayıf görünmesini sağlar. Ayrıca vücut kompozisyonunu geliştirdiğinden vücudun orta kısmında daha az yağ depolanmasına katkı sağlar.

Ayrıca bölgesel zayıflama noktasında da efektif sonuçlar verir. Kadınlarda özellikle karın, basen ve kollar zayıf kaslara sahiptir ve yağlar da bu bölgelerde toplanır. Sık sık kilo alıp verme durumunda ya da hamilelikten sonra bu bölgelerde sarkmalar meydana gelebilir. Bu sarkmaların sıkılaşması, yağların etkisiz hale getirilmesi ve yine bu bölgelerdeki kasların güç kazanması pilatesin görevleri arasındadır.

Pilatesin Uygulanma Şekli

Pilates, bedeni ve ruhu tanımanın temel alındığı etkili bir spor disiplinidir. Bu sebeple uzman eşliğinde yapılması hem önemli hem de yol gösterici olması açısından oldukça faydalıdır. Bu noktada öncelikle eğitmen tarafından kişilerin vücut analizi yapılır. Omurga/eklem eğrilikleri, sakatlıkları ya da zayıf bölgeler tespit edilir. Ders içerikleri kişilere uygun olarak düzenlenir. Amaç; düzgün bir omurga elde etmek ve var olan hassasiyetlerin giderilmesini sağlamaktır.

Her pilates dersi 50-55 dakika sürmektedir. Kasların düzenli olarak çalışması ve etkilerinin en ideal şekilde hissedilmesi için haftada 2 ya da 3 kez uygulanması önerilir. Profesyonel sporcu/dansçılar, uzun yıllardır düzenli egzersiz yapanlar ya da daha çabuk sonuç almak isteyen kişiler, vücut analizlerine göre derslerin sıklığını artırılabilir.

Pilatesin Faydaları Nelerdir?

Fiziksel ve zihinsel bir etkileşimden doğan pilates birçok alanda fayda sağlar. Bunlar;

  • Kasları güçlendirir,
  • Esnekliği arttırır,
  • Stresi azaltarak yaşam kalitesini yükseltir,
  • Kas gelişimini destekler
  • Kan dolaşımını hızlandırır,
  • Vücuda enerji depolar,
  • Kişinin postürünü düzeltir,
  • Çok daha kolay konsantre olmayı sağlar,
  • Günlük işleri daha kolay yapmayı sağlar,
  • Mevcut bel, boyun ve kas ağrılarını minimize eder,
  • Zihinsel gücü arttırır,
  • Vücudun sıkılaşmasına yardımcı olur,
  • Kilo vermeyi sağlar.

Bizimle İletişime Geçin

1 + 1 =