Pilates Zayıflatır mı?

tarafından | Eyl 17, 2019 | blog

Son zamanlarda adını sıklıkla duyduğumuz pilates; kasları güçlendirmek, esnekliği arttırmak ve vücudun genel sağlığını güçlendirmek amacıyla yapılır. Vücudun her bölümünü çalıştıracak çok farklı disiplinleri bir arada barındırır. 20.yy başlarında ortaya çıkan pilates şu an dünyanın birçok yerindeki kişi tarafından uygulanıyor. Bunun en önemli sebepleri arasında ise pilatesin form tutmak ve zayıflamak gibi etkileri olması yatmaktadır. Bu noktada birçok kişinin aklında pilates zayıflatır mı sorusu gelmektedir Pilates doğru teknik ve yöntemler uygulandığında hem zayıflatır hem de vücuda form kazandırır.

Pilates ile nasıl zayıflanır?

Zihin –beden bütünlüğünü esas alan pilatesin verimli olabilmesi için nefes ve harekete odaklanılması gerekir. Bu sayede vücudun merkezi olan core güçlenir, denge ve koordinasyonu sağlayarak stresi azaltır. Direkt olarak kilo verme ve kilo kontrolü sağlamada bir etkisi olmasa da ancak dolaylı etkileri yadsınamaz. Ancak pilates yapan kişinin dayanıklılığını arttırır ve metabolizmayı hızlandırır. Bu da kişinin doğru beslenme ile daha hızlı kilo vermesini sağlar.

Pilates yapan kişiler çevrelerinden şu cümleyi çok sık duyar; “Sen kilo mu verdin” Kişiler kilo vermese bile ve hatta kilo alsa da çok daha zayıf görünür. Çünkü pilates sayesinde kişinin postürü düzelir. Karın içerde, göğüs dışarıda, omuzlar geride kişinin olduğundan çok daha zayıf ve formda görünmesini sağlar. Pilates aynı zamanda kas tonusunu arttırır, kasları esnek ve uzun tutar. Bu durum zayıf görünmede etkilidir. Çünkü kaslar yağlardan daha az yer kaplar.

Pilates ile zayıflamak için ne yapılmalı?

Pilates ile zayıflamak için öncelikle iyi bir beslenme düzenine ve istikrara ihtiyacınız var. Eğer sürekli olarak pilates programına devam eder ve bunu beslenme ile desteklerseniz sonuç harika olacaktır.

Bu noktada pilates ile zayıflanır mı sorusunun kilit noktasında yer alan yakılan kalori miktarı çok önemlidir. İlk aşamada mat ile yapılan pilates size yaklaşık 150- 180 kalori arasında kalori yaktıracaktır. İleri seviyelerde aletli pilateste ise bu oran 250- 270’e kadar yükselmektedir. Yakılan kalori kadar yapılan egzersizin sıklığı da önemlidir. Yeni başlayanlar haftada en az 3 gün pilates yapması gerekir. Eğer amaç sıkılaşmak, form kazanmak ve zayıflamak ise ‘reformer pilates, pilates+box, pilates+yoga’ egzersizlerinin yapıldığı pilates sınıflarına katılabilirsiniz.

Epilasyon Hakkında Daha Fazla Bilgi Almak İçin Tıklayınız.