Kış İçin Sağlıklı Beslenme Önerileri

tarafından | Eki 16, 2019 | blog

Kaliteli bir beslenme programı sadece bedeninizi değil hayatınızı da değiştirir. Neden mi? Çünkü doğru ve dengeli beslendiğinizde bağışıklık sisteminiz dış etkenlere karşı güçlenerek hastalıklar karşısında etkili bir savunma hattı oluşturur. Sağlıklı bir beden sağlıklı bir yaşamı da beraberinde getirir. Kişi ideal kilosuna kavuşarak onu koruyabilir. Ancak tüm bunlar için bazı küçük ipuçlarına ihtiyaç vardır. Özellikle de uzun yaz gecelerinde yapılan yemek kaçamaklarının yarattığı kilo problemlerini ortadan kaldırmak için sağlıklı beslenme önerileri, çok önemli bir rol oynayacaktır.

Kesinlikle öğünlerinizi atlamayın

Kilo vermek isteyenlerin en sık yaptığı hataların başında öğün atlamak gelir. Öğün atlayınca daha hızlı kilo verileceğine inanmak büyük bir yanlıştır. Çünkü atlanan her öğün, bir sonraki yemek saatinde daha çok aç olmanıza dolayısıyla daha çok yemenize sebep olur. Üstelik öğün atlamak, çok acıkmanın verdiği motivasyonla yiyeceklerin kalorisine bakmadan tüketmenize neden olacaktır. Bu noktada 3 ana, 3 ara öğün olarak bir beslenme programı oluşturmanız hem sağlığınız hem de kilonuz için en ideal olandır.

Lenf drenaj nasıl uygulanır?

Lenf drenaj yönteminde cilt tabakasının altında bulunan lenf dolaşım sistemi hedef alınır ve dokuya nüfuz edilebilecek hareketler uygulanır. Yoğurma, sıkma ve çeşitli şiddetteki baskılarla uygulandığı bölgedeki akışın tıkandığı noktalarda akışın hızlanmasını sağlar. Akışın hızlanmasıyla birlikte lenf dolaşımı hızlanır ve vücuttaki ödeme sebep olan atıklar vücuttan daha kolay uzaklaştırılmış olur. Uygulama kişinin şikayetlerine göre bölgesel odaklı da yapılabilir. Öte yandan atıkların vücuttan uzaklaştırılamaması akne ve sivilce gibi cilt yüzeyinde de çeşitli problemleri beraberinde getirebilir. Diğer yandan kilo problemi yaşayanlarda, menapoz sonucu yaşanan ani değişiklikler ve hormonal dengesizlik yaşanması halinde de etkili bir yöntemdir. Bu sayede kişi kendini daha zinde hissedecek ve dolaylı yoldan da olsa psikolojik açıdan toparlanacaktır.

Mutlaka günde en az 2,5 litre su için

> Söz konusu sağlıklı beslenme önerileri olduğunda sudan bahsetmemek neredeyse imkansızdır. Biz canlılar için hayatın ta kendisi olan su, oksijenden sonra en önemli yaşam kaynağıdır. Çünkü insanlar günlerce aç kalabiliyorken sadece birkaç gün susuz yaşayabiliyor. Su, vücut ısısını düzenlemekle kalmıyor, metabolizma için önemli bir rol oynuyor. Ayrıca vücuttaki zehirli atıkların atılmasında da suya büyük görevler düşüyor. Hal böyle olunca günde en az 2,5 litre su içmek hem yaşamımız hem de kilo kontrolümüz için çok önemlidir.

Beslenme listenizde bol bol sebze ve meyve olsun

Meyve ve sebzeler tam bir vitamin ve mineral kaynağıdır. Sebze ve meyvelerin içerisinde bulunan antioksidan içerikli bazı mineral ve vitaminler ile fitokimyasal denilen birleşikler; vücuttaki normal metabolizma sonucu oluşan ve hücre hasarına yol açabilen maddelerin etkisini azaltarak koruyucu görevi görür. Bu sebeple kansere karşı güçlü bir koruyucu olan A,C,E vitaminlerini, selenyum minerali ve fitokimyasallar denilen likopen, lutein, antosiyanın, beta karoten gibi bileşikleri içeren bu besin grubunu bolca tüketilmelidir.

Hayatınıza hareket katın

Düzenli fiziksel aktiviteyi alışkanlık haline getirin. Haftada en az 60 dakika yürüyüş yapmak sağlığınızı korumada veya kilo yönetiminizde size yardımcı olacaktır. Televizyon, bilgisayar karşısında geçirdiğiniz süreyi kısaltın. Fiziksel aktivite; meme, kolon, prostat ve rahim gibi kanserlerin riskini azaltır. Ayrıca fiziksel aktivite sadece enerji harcamanızı artırmakla kalmaz aynı zamanda sağlıklı bir sindirim sistemi ve güçlü bir bağışıklık sistemi için de faydalıdır.

Sağlıklı Beslenme Hakkında Daha Fazla Bilgi Almak İçin Tıklayınız.