Kış Aylarında Su Içmeyi Unutmak Sağlıklı Yaşamı Olumsuz Etkiliyor

tarafından | Şub 2, 2021 | blog

Sağlıklı beslenme, su ile başlar. Su, en temel besin kaynaklarındandır. Ana organ sistemlerinin korunmasında hayati öneme sahiptir ve sağlıklı beslenmenin olmazsa olmazlarındandır. Vücudumuzun 3’te 2’sini suyun oluşturduğu yaygın olarak bilinir. Aslında bu bilgi bile suyun insan yaşamında ne kadar önemli olduğunu anlamak için yeterlidir. Fakat bazen bilmek uygulamaya geçmek için yeterli olmuyor. Günlük karmaşa içerisinde su içmeyi unutuyor veya gerçekten susadığımızı hissetmeden su içmiyoruz. Oysaki vücut fonksiyonlarının sağlıklı bir şekilde sürdürülebilmesi için yeterli miktarda mineral alınması gerekir. Yeterli su içilmemesi vücut sağlığını ve cildi oldukça olumsuz etkiler.

Susamadan su içmeyi öğrenmeliyiz

Vücut içerisinde ki bütün dokular, organlar, hücreler suya ihtiyaç duyar ve birçok işlevlerini su sayesinde gerçekleştirir. Bunun yanı sıra yeterince su tüketimi ile birlikte, sindirim sistemi daha iyi çalışır ve metabolizma hızlanır. Bu sayede doğal olarak kilo alma sorunu ya da kilo verme konusunda ki işlevlerin hızlanması sağlanır. Su, vücut ısısının dengelemek, besinleri sindirim ve emilim sırasında hücrelere taşımak, toksinleri vücuttan arındırmak gibi çeşitli görevlere sahiptir. Günde 8 ile 12 bardak kadar su tüketmek bu nedenle önemlidir. Eğer su tüketmekten hoşlanmıyorsanız, suyun içine salatalık, elma ve havucu dilimleyip aroma sağlayabilirsiniz.

Su bizim için neden önemlidir?

  • Yaşam için vazgeçilmez bir besin kaynağıdır,
  • Birçok besin öğesinin vücuda alınmasını destekler,
  • Sindirimi kolaylaştırır,
  • Besin öğelerini hücrelere taşır,
  • Hücrelerdeki atık maddelerin vücuttan atılmasını sağlar,
  • Vücut ısısının denetimler,
  • Bazı minerallerin vücuda alınmasına yardımcı olur,
  • Su kan hacmini oluşturur,
  • Eklemlerin kayganlığının sağlanması ve elektrolitlerin taşınmasında rol oynar.

Yeterli miktarda su içmek nasıl faydalar sağlar?

  • Ağız kokusunu önler,
  • Kan hacmini artırır. Bununla birlikte hücreler için gerekli oksijen ve besini hızlı bir şekilde taşır ve kalbin daha sağlıklı olmasını sağlar,
  • Kabızlık ve bağırsak tembelliği gibi sindirim sorunlarını çözer,
  • Egzersiz yaparken gerçekleşen kasılma ve krampları önlemede koruyucu rol oynar,
  • Stresle savaşır,
  • Cildi nemlendirir, parlatır, sağlıklı ve genç bir görünüme kavuşturur,
  • Vücuttan ödemin atılmasını sağlar.

Su içmeden kalori yakmayı unutun!

Diyet sırasında doğru tüketilen su kilo verme konusundaki en büyük yardımcınız olabilir. Su kalorisiz bir üründür. Üstelik içerisinde yararsız bir madde de bulundurmaz. Tokluk hissini arttırdığı için diyet yolculuğunuzdaki en yakın arkadaşınız olur. Soğuk su içildiğinde metabolizma suyun sıcaklığını vücut sıcaklığına getirmek için ekstra enerji harcar ve bu işlem sırasında daha fazla kalori yakılır. 

Susuz kalmak vücudunuzda enerji kaybına yol açar. Sıvı kaybına bağlı olarak kas hücrelerindeki elektrolitlerin büzüşür. Kas hücreleri yeterince sıvı alamadığında “kas yorgunluğu” yaşanır ve kendinizi halsiz hissederseniz. Özellikle kış aylarında su içmeyi daha fazla aksattığımız için kendimizi yorgun hissetmemizin sebeplerinden biride budur. 

Suyun ve su içmenin faydalarına her detayı ile değindik. Su içmek diyetinizin olmazsa olmaz bir parçasıdır. Buna bağlı olarak sağlıklı bir vücut için diyete eklenmesi ve çıkarılması gereken çok fazla besin ögesi bulunur ve bunlar kişiden kişiye göre değişkenlik gösterebilir. Sağlıklı bir vücuda kavuşmak için Divinia, profesyonel ekibi ile sizin için en doğru beslenme programlarını sağlıklı beslenme ve diyet danışmanlığı adı altında hizmetinize sunuyor.