Cilde İyi Gelen Besinler

tarafından | Kas 27, 2019 | blog, Uncategorised

Güzelliğin en önemli unsurlarından biri olan cilt, ne kadar temiz, pürüzsüz ve canlı olursa o kadar etkili olur. Ancak sanıldığı gibi cildi temiz tutmak, makyajdan arındırmak cilt sağlığı için yeterli değildir. Sağlıklı ve güzel bir cildin içten de beslenmesi gerekir. Çünkü cildimiz kırılgan bir yapıdadır; stres, uykusuzluk, kötü beslenme alışkanlıkları, kozmetik ürünler, zararlı UV ışınları gibi birçok faktör cildin hassaslaşmasına neden olabilir. Bu durumda cildin temelini güçlendirecek besinlere ihtiyaç vardır. İşte cilde iyi gelen besinler…

Cildin en iyi dostu; avokado

Cilde iyi gelen besinler arasında bir liste yapılırsa kuşsuzu listesin başında avokado yer alır. Çünkü içeriğindeki güçlü bileşenler sayesinde gerçek bir cilt dostudur. İçerdiği antioksidan ve amino asit bakımından zengin olan avokado aynı zamanda zengin bir protein, potasyum, e-a-k-b6-c vitaminleri, lif, folik asit, demir, magnezyum, fosfor, bakır kaynağıdır. Tüm bunlar cildin nemlenmesini, beslenmesini, hasar görmüş hücrelerin kendini yenilemesi demektir.

Gerçek bir dost daha; kivi

Cilt sağlığı için beslenmenin ne kadar önemli olduğu aşikar. Dolayısıyla doğru besinleri tüketmek ve yeşillerden oluşan bir beslenme programı oluşturmak cildiniz için alacağınız en iyi kararların başında geliyor. C vitamini deposu olan kivi de bunlardan biridir. 100 gr kivide, günlük ihtiyacınızı karşılamaya yetecek kadar (90 mg) C vitamini bulunur. C vitamini serbest radikallerle savaşarak cildin gençleşmesine katkı sağlar. Üstelik ciddi oranda nem sağlar ve kolajen sentezini arttırır.

Olmazsa olmazımız; su

Cildin, sağlığın ve hatta yaşamın kaynağı olan su olmadan cilt sağlığından bahsetmek mümkün değildir. Çünkü cilt susuz kaldıkça nemini kaybeder, cansızlaşır, matlaşır ve ışıltısını kaybeder. Dolayısıyla günde en az 2,5 litre su içerek sağlıkla ışıldayan bir cilde sahip olmak mümkündür.

Yanınızdan ayırmayın; badem ve ceviz

Kuruyemişler cilt için gerçek bir hazine. Ancak bir ikili var ki, yanınızdan ayırmamanız gerekiyor. Badem ve ceviz, hücre zarının güçlenmesini sağlayarak toksinlerin hücrelere zarar vermesini engeller. Serbest radikallere karşı cildi koruyan badem ve ceviz içeriğindeki E vitamini sayesinde kolajen yapılarının güçlenmesini sağlar.