Bağışıklık Sistemi Nasıl Güçlendirilir?

tarafından | Nis 28, 2020 | blog

Tüm dünyayı etkisi altına alan korona virüs, neredeyse durma noktasına getirdi. Tüm uzmanlar, gerekli olmadıkça dışarı çıkmamayı öneriyor ve bağışıklığımızı güçlü tutmamız gerektiğini vurguluyor. Bu noktada binlerce kişi virüse karşı vücudu koruma kalkanı olan bağışıklık sisteminin nasıl güçlendireceğini merak ediyor. Bağışıklık sistemini güçlendirmenin yolu ise doğru ve sağlıklı beslenmeden geçiyor.

Bağışıklık sistemi nedir?

Canlıdaki hastalıklara karşı savunma mekanizmasını oluşturan, patojenleri ve tümör hücrelerini tanıyıp onları yok eden, vücudu yabancı ve zararlı maddelerden koruyan yapıya bağışıklık sistemi denir. Bağışıklık sistemi kişinin bedenine girmeye çalışan tüm maddeleri tanır, ayrıştırır ve zararlı gördüklerini nötralize eder. O kadar hassas bir işleyişe sahiptir ki protein ve aminoasit gibi yapı olarak birbirine çok benzeyen maddelerin bile ayrımını rahat bir şekilde yapar.

Doğum ile birlikte aktif hale gelen bağışıklık sistemi zayıfladığında insanın hastalığa yakalanma riski de aynı oranda artış gösterir. Bağışıklık sistemindeki zayıflığı fırsat bilen başta corona virüs olmak üzere tüm mikroorganizmalar ise vücuda akın ederek hastalıklara yol açar ve enfeksiyonlar gelişir. Enfeksiyonlar bağışıklık sisteminin daha da zayıflamasına yol açar. Vücudun hastalıklara yakalanma riskini en aza indirmek için bağışıklık sistemini güçlendirmek gerekir. Bağışıklık sistemi güçlü olan vücut hastalıklara karşı tekrar direnç kazanır.

Bağışıklık sistemini güçlendiren besinler nelerdir?

C vitamini güçlü bir bağışıklık sistemi için olmazsa olmazdır. enfeksiyonlara karşı iyi bir koruyucu olan C vitamini, antioksidan bakımından oldukça zengindir. Kuşburnu, domates, soğan, yeşil biber, kırmızı biber maydanoz, tere, roka, brokoli, karnabahar, ıspanak, portakal, limon, mandalina, kivi gibi besinlerde bulunan C vitamini, bağışıklık sistemini güçlendirmek isteyenlerin mutlaka tüketmesi gereken besinler arasındadır.

Bağışıklık sistemini güçlendiren bir diğer besin grubu ise çinko içerikli gıdalardır. Serbest radikallerin vücuda verdiği hasarı önlemede belirleyici bir rol üstlenen çinko içerikli besinler, enerjik ve pozitif olmak için katkıda bulunur. Hindi eti, kabak çekirdeği, kuru baklagiller, deniz ürünleri, susam, fındık, badem, ceviz, fıstık gibi besinlerde yer alan çinko, korona virüse karşı oldukça etkilidir.

Omega 3, güçlü bir bağışıklık sistemi için hayati bir öneme sahiptir. Düzenleyici ve destekleyici özelliğİ olan Omega 3; balıkta, cevizde, keten tohumunda, avokadoda ve sebzelerden semizotunda bol miktarda bulunur. Haftada 2-3 gün balık tüketimi günlük Omega-3 gereksinimini karşılayacaktır. Eğer balık yiyemiyorsanız mutlaka balık yağı tüketmelisiniz.