Masaj

Mevsim geçişlerinde yaşanan kırgınlık, yorgunluk, stres, yoğun iş yaşamının da etkisiyle vücudumuzun çeşitli bölgelerindeki özellikle de boyun ve sırt çevresindeki kasların gerilmesine neden olabiliyor. Vücudumuzun strese karşı verdiği bu tepki, tıpta alternatif uygulama ve bedeni rahatlatma amacıyla tercih edilen İsveç masajıyla etkisiz hale getirilebiliyor.

İsveç masajı nedir?

Ülkemizde ve tüm dünyada oldukça popüler bir masaj türü olan İsveç masajı, zihinsel ve fiziksel sağlığın korunması ve vücudun rahatlatılmasını sağlayarak yaşam kalitesinin yükseltilmesi amacıyla uygulanıyor. İsveç masajının; kan dolaşımını düzenlemek, stres ve kas gerilimlerini azaltmak, eklemlerin fizyolojik yapısına olumlu destek vermek gibi yararları bulunuyor.

60 dakikada kas yorgunluğu yerini gevşemeye bırakıyor

Uzman kişiler tarafından yapılması önemli olan İsveç masajı 30 ile 60 dakika kadar sürebiliyor. Avuç içleriyle yapılan ve kişinin isteğine bağlı olarak hafif ya da daha yoğun basıncın uygulandığı masaja, ilk olarak ayaklardan başlanıyor. Ayakta belirli noktalara uygulanan basınçlı masaj tekniğiyle vücudun birçok noktasının rahatlaması sağlanıyor. Diğer masaj türlerine göre daha yavaş hareketlerle yapılan İsveç masajında ellerin vücuttan ayrılmadan süreklilik içinde yapılması önem kazanıyor.

Uyku düzenini de olumlu yönde etkileyen İsveç masajı, vücudun bir sonraki güne daha zinde ve yorgunluktan uzak bir şekilde başlamasına yardımcı oluyor. Bilinen en etkili gevşeme tekniklerinden biri olan bu masaj, genel olarak bitkisel ve aromalı yağlar ile uygulanıyor ancak isteğe bağlı şekilde yağsız uygulanması da mümkün oluyor.