Anti-aging Beslenme Nasıl Olur? -

Anti-aging Beslenme Nasıl Olur?

Anti-aging beslenme, yaşlanmamıza sebep olan nedenlerle savaşmak için geliştirilmiş bir yöntemdir. Bu beslenme türüne ne kadar erken yaşta başlanılırsa o kadar yararlı olacaktır. Anti-aging beslenme yaşam süresini de uzatacaktır.  Anti-aging beslenmenin yanında egzersizler de faydalı olaaktır. Uzun yaşamanın yanında kaliteli bir yaşam da sağlanmış olur böylece. Anti-aging beslenme hastalıklara yakalanmama açısından da faydalı olacaktır. Bazı gıdaları yemekten tamamen vazgeçmeyi gerektiren bir beslenme şeklidir. Bazı gıdaları da azaltmak veya arttırmak gerekebilir. Uyku düzeni, stresi azaltmak, alkol alışkanlığını düzenlemek ve egzersiz yapmak gibi faktörler anti-aging beslenme sürecinin diğer parçalarıdır. Anti-aging döneminde tüketilmemesi gereken besinler ilk başta alkol, hazır gıdalar, fast-food yiyecekler, gazlı ve içerisinde şeker bulunduran içeceklerdir.  Çünkü bu tür gıdaların bir çoğu yaşlanma sürecini hızlandırır ve hücrelerin daha hızlı ölmesine ve daha geç yenilenmesine neden olur. Bol yağlı gıdalardan ve yağda kızaran gıdalardan uzak durulması gerekir. Yağların içerisinde zararlı toksinlerin fazla olması ve kızartılan gıdanın yapısının bozulması vücuda zararlı olacaktır.

Doğal gıdaların tüketilmesi temelini oluşturur. Su tüketiminin yeterli miktara çıkartılması, balıklardan alınan Omega 3 yağları da hem anti-aging süreci için hem de vücudun fonksiyonlarının çalışabilmesi için çok önemlidir. Kuruyemişlerin içerisinde birçok vitamin ve mineral bulunduğu için mutlaka tüketilmelidir.